E-learningový program HOBIT
Loni jsme se s letošními deváťáky zúčastnili e-learningového programu Hobit, programu pod záštitou MŠMT a Fakultní nemocnice u svaté Anny. Žáci se postupně naučili rozpoznávat příznaky panické poruchy, mozkové mrtvice, infarktu nebo cukrovky. Vše se dělo formou
e-learningu. Naši žáci se účastnili navíc i testování těchto e-learnigových materiálů a jejich účinnosti.
Začali jsme tématem Panická porucha. (Panická porucha je úzkostná porucha, charakterizována opakovanými návaly masivní úzkosti tzv. panickými atakami, které se nevážou na žádnou konkrétní situaci a zpravidla je nelze předvídat.)
Děti nejprve vyplnily vstupní test, ve kterém se zjišťuje, co vlastně děti o tématu ví. Každý žák se sluchátky na uších prošel e-learningem, zhlédl naučná videa, pročetl studijní texty, vypracoval pracovní list. Poté následoval výstupní test. Pokud je e-learning kvalitní, měl by výstupní test dopadnout lépe než test vstupní, to znamená, že žák dosáhl zlepšení svých znalostí, něco nového se naučil. Za další měsíc vyplnili žáci další test on-line, aby se zjistilo, kolik si toho zapamatovali.
Interaktivní tabuli za účast v testování jsme sice nevyhráli, tvůrci e-learningových materiálů ale dostali svá data, žáci nové poznatky, které mohou vést i záchraně života, nám učitelům zůstaly atraktivní materiály k výuce (ještě nás čeká pomoc při mrtvici, infarktu a cukrovce) a samozřejmě i mnoho podnětů k zamyšlení – nahradí nás umělá inteligence?
Zatím bych chtěla poděkovat deváťákům, že do toho tak trpělivě šli a že jsou ochotni podstoupit všechny alternativní metody výuky, které tu na ně zkoušíme.J Rádi se znovu zapojíme do programu i letošní školní rok.
Pokud byste si chtěli o programu Hobit přečíst více, zde je odkaz: https://programhobit.cz/
Mgr. Anna Ogrocká, Ph.D.